Trainen en oefenwedstrijden op veld 1.

Het komt helaas nog regelmatig voor dat veld 3 na of tijdens regelval onbespeelbaar is en wordt afgekeurd. Er moet dan worden uitgeweken naar veld 2, waardoor het erg druk kan worden op de trainingsavonden door het toenemende aantal jeugdteams.

Nu het weer zomertijd is, zal er langer daglicht zijn waardoor er door de jeugd getraind kan worden zonder veldverlichting. Vanaf maandag 15 april tot aan het eind van de 4e fase, medio juni 2024, wordt veld 1 beschikbaar gesteld om naar uit te wijken als veld 3 wordt afgekeurd voor trainingen of het plannen van oefenwedstrijden.

De volgende regels zijn hierbij van toepassing:

• Trainen op veld 1 kan alleen in overleg met de coördinator of technische jeugdcommissie gepland worden.
  • Trainen op veld 1 is voor de JO7 t/m JO12 teams, inclusief de MO11
  • Trainen kan op veld 1 aan de zijkanten van het veld. Het doel en het gebied daarvoor tot aan de 16 meter moet daarbij worden ontzien. Afwerken op doel kan bijvoorbeeld ook met behulp van een verplaatsbaar doel.
  • Vermijd bij trainingen altijd de slechte stukken van de grasvelden, zoals de kale plekken voor de dug-outs (ook bij bijv. warm lopen).
  • Half veld oefenwedstrijden mogen gepland worden op veld 1, ook als veld drie bespeelbaar is.
  • Oefenwedstrijden worden gepland in overleg met de coördinator of technische jeugdcommissie.
  • (inhaal) competitiewedstrijden op veld 1 gaan voor oefenwedstrijden.
  • (inhaal) competitiewedstrijden op veld 1 gaan voor trainingen.

We hopen hiermee meer ruimte te bieden op de trainingsavonden indien veld 3 wordt afgekeurd. Er is met het beschikbaar stellen van veld 1 voor half veld oefenwedstrijden ook meer ruimte gecreëerd om deze te plannen zonder de beschikbare trainingsruimte te benutten.

We realiseren ons dat dit niet de meest ideale situatie is, maar hierdoor kunnen we wel zoveel mogelijk leden laten trainen en spelen. Wij hopen op uw begrip en flexibiliteit in deze.

Veel succes in de 4e fase!

Het bestuur S.V. Ommoord