De geschiedenis van S.V. Ommoord

S.V. Ommoord is een amateurvoetbalvereniging gevestigd in de wijk Ommoord in Rotterdam. De thuiswedstrijden worden op Sportpark Zwansnesse gespeeld. S.V. Ommoord is opgericht op 23 januari 1921 en bestond afgelopen jaar dus 100 jaar! S.V. Ommoord herbergt de geschiedenis van 22 (fusie- en straat)club(je)s. De club ontstond zelf in 1992 door de fusie tussen NDC ’86 en NRC Ommoord.

S.V. Ommoord heeft 9 senioren teams, 11 junioren teams, 3 pupillen teams en 3 zaalvoetbal teams.

Naast trainingen en wedstrijden organiseert S.V. Ommoord diverse activiteiten, zoals Halloween, Sinterklaas, Winterdiner en FIFA-toernooi. Ook zijn bewoners uit de wijk welkom op onze bingo- en klaverjasavonden. Voor de jeugd is er het jaarlijkse Internationale Jeugdtoernooi. In seizoen 2022 worden er voorbereidingen getroffen voor een (inter)nationaal voetbalkamp.

S.V. Ommoord bloeit en bruist!