Spelregels: schoonhouden opstallen en sportcomplex

Algemeen

S.V. Ommoord heeft de afgelopen 5 jaar veel geïnvesteerd in onze opstallen. Zo zijn de toilettengroep, de keuken, de hal, de bestuurs- en commissiekamer geheel gerenoveerd. Daarnaast hebben de kantine en de tribune een grondige opknap beurt gekregen. En, ook belangrijk, ons complex is grondig onder handen genomen en zijn diverse professionele apparaten aangeschaft om het schoon, veilig én onkruidvrij te krijgen én te houden.
Het is belangrijk om met elkaar een aantal spelregels voor het gebruik van onze opstallen en complex af te spreken. Hierdoor kunt u extra werk voor vrijwilligers én irritatie bij anderen voorkomen. Daarnaast hebben we extra afvalbakken geplaatst, zodat u niet ver hoeft te lopen om uw afval weg te gooien. Kortom: help elkaar s.v.p. Een kleine moeite voor een ieder, is een groot plezier voor onze vrijwilligers.

Spelregels kantine

1. Gooi afval in de daarvoor bestemde afvalbakken
  2. Gooi plastic statiegeldflessen in de speciaal daarvoor bestemde container (de opbrengst komt ten goede aan een speciaal doel binnen de club)
  3. Waarschuw s.v.p. kantinemedewerkers wanneer een afvalbak vol zit.
  4. Breng kratten, flessen en glazen weer terug naar de bar en laat deze niet achter op de tafels.
  5. Maak op een normale manier gebruik van kantinemeubilair (zoals u ook thuis zou doen.
  6. Waarschuw kantinemedewerkers wanneer tafels door gebruik erg vies zijn (en nog liever help hen een handje.
  7. Gooi kauwgom in de afvalbak en plak deze niet onder tafels en stoelen.
  8. Meld beschadigingen bij een kantinemedewerker.

Spelregels kleedkamers

3. Geef gevonden voorwerpen af in de commissiekamer en laat deze niet achter
  4. De laatste gebruiker zorgt ervoor dat de kleedkamer met een trekker weer “bezemschoon” wordt achtergelaten. Zo hebben ook de teams die na u trainen of spelen een schone kleedkamer. (De leider/trainer en/of aanvoerder van een seniorenelftal is daarbij eindverantwoordelijk)
  5. Heeft u een sleutel van een kleedkamer of locker ontvangen? Lever deze ook weer in.
  6. Meld bij de vrijwilliger van dienst (in de commissiekamer) wanneer een kleedkamer niet op een juiste wijze (zie punten hierboven) is achtergelaten door het team wat voor u de kleedkamer gebruikte.
  7. Meld beschadigingen bij de vrijwilliger van dienst (of doordeweeks bij de kantinemedewerker)

Spelregels bestuurs- en commissiekamer

1. Gooi afval in de daarvoor bestemde afvalbakken
  2. Laat geen ballen, kleding, papieren en andere materialen achter, maar ruim deze op
  3. Maak op een normale manier gebruik van meubilair (zoals u ook thuis zou doen)
  4. Maak de tafels schoon als de situatie daarom vraagt.

Spelregels terras, tribune, velden en complex

1. Gooi afval in de daarvoor bestemde afvalbakken
  3. Gooi sigarettenpeuken in de daarvoor bestemde emmers met zand en niet op de grond
  4. Laat geen kleding, flesjes en andere spullen achter in de dug-outs en op het veld (de leider/trainer en/of aanvoerder van een seniorenelftal is daarbij eindverantwoordelijk)
  5. Voor het terras geldt: breng kratten, flessen en glazen weer terug naar de bar en laat deze niet achter op de tafels
  6. Gooi kauwgom niet op het veld of op de grond, maar in de afvalbak.

Versie 1.2 Datum 22 januari 2022