Prijsstijgingen verkoop in kantine

Afgelopen periode hebben team kantine en ondergetekende de verkoopprijzen, van producten welke in de kantine worden verkocht, onder de loep genomen. Hieruit volgt dat we, mede door nieuwe wetgeving, met ingang van maandag 16 augustus 2021 genoodzaakt zijn, soms flinke, prijsstijgingen door te voeren. Voor alle duidelijkheid: deze prijsstijgingen hebben niets te maken met het goedmaken van verloren omzet gedurende de Coronaperiode, maar vinden hun oorzaak in het navolgende:

• De laatste keer dat onze prijzen waren verhoogd was in juli 2019
  • Leveranciers berekenen prijsstijgingen grondstoffen (uiteraard) door naar ons
  • Door de nieuwe alcoholwet (ingevoerd per 1 juli jl..) kunnen we minder gebruik maken van acties bij leveranciers
  • Vanaf 1 juli wordt statiegeld doorberekend van EUR 0,15 op petflessen
  • Vanaf 1 juli is het gebruik van plastic wegwerp glazen, roerstaafjes, bakjes en bestek niet meer toegestaan. Plastic artikelen zullen worden vervangen door milieuvriendelijker producten. Deze hebben echter een veel hogere inkoopprijs, die zal worden doorberekend.

Om logistieke redenen kunnen wij geen statiegeldflessen innemen en statiegeld terugbetalen. Wel komt er een speciale oranje afvalbak waarin u deze flessen kunt weggooien. De opbrengst van het statiegeld wordt gebruikt voor een speciaal doel binnen onze vereniging. Heeft u nog vragen dan hoor ik het graag.

Namens bestuur S.V. Ommoord,

Erwin Rijsdijk penningmeester