Voor het eerst hebben de speelsters van MO15-1 meegedaan met de Brabants Girl Cup in Rosmalen. Dit is een internationaal toernooi alleen voor meiden georganiseerd door Euro-sportring.

Het was druk, het was leuk, maar vooral een geweldige ervaring voor het hele team.

Donderdagmiddag 18 mei 2023
In twee busjes reden we richting Rosmalen om deel te nemen aan de vlaggenparade dwars door het centrum met 20 teams. Daaronder 5 Deense, 3 Duitse, 2 Tsjechische en 10 Nederlandse teams. Met z’n allen heel hard zingend op weg naar de openingsceremonie bij OJC Rosmalen. Na de ceremonie gingen alle teams in een polonaise over het veld.

Vrijdag 19 mei 2023
Onze eerste wedstrijd was om 09.00 uur tegen het Deense IK Rosendal. Een mooie gelijkopgaande wedstrijd met als eindstand 1-1. De tweede wedstrijd was om 12.30 uur tegen OJC Rosmalen. Onze meiden waren inmiddels opgewarmd, maar deze ploeg was helaas te sterk en verloren we met 1-0. Daarna om 14.15 uur de wedstrijd van dit weekend tegen FFC Berlin, waarin onze meiden hun felheid en voetbalkunsten konden laten zien! Heel de tribune met supporters, die we niet kenden, jubelden met ons mee bij elke actie die we maakten. De speelsters van Berlin waren, volgens ons, veel ouder en al in het bezit van een rijbewijs hadden kunnen zijn, maar dat konden we helaas niet bewijzen. Het was een super gave, puntje-van-je-stoelwedstrijd. Het leverde helaas ook wel wat blessures op bij onze speelsters, maar de eindstand was 0-0. De laatste wedstrijd deze dag was tegen de Deense club FC Horsens. Deze club overdonderde ons geblesseerde team en verloren we dan ook met 4-0.

Tussendoor hadden we ook nog een wedstrijd om de penalty cup. Zes op elkaar gestapelde wasmachines waar elke speelster van het team drie keer op mocht schieten. Elke wasmachine stond voor een aantal punten. De beste uit elk team mocht dan op zaterdag in de finale strijden tegen de beste van de andere ploegen. De winnaar kon een beker en een televisie winnen!

Zaterdag 20 mei 2023

Om 09.45  uur speelden wij tegen FC Oegstgeest en verloren we met 3-1. Om 14.00 uur de laatste wedstrijd, tegen AVC Aardenburg-Sluis. Een mooie wedstrijd, maar voor onze tegenstanders lag de druk hoog. Zij hadden dit toernooi nog niet gescoord en dat was te merken. Een speelster van AVC ging onderuit onder de spanning terwijl we bezig waren met de beslissende penaltyserie. Even wilden de trainers de wedstrijd stoppen, maar de speelsters van beide teams wilden doorgaan en uiteindelijk hebben wij met 3-2 gewonnen.

Om 17.00 uur was de sluitingsceremonie. Die werd afgesloten met een heerlijke en gezellige BBQ bij OJC Rosmalen, waarna we moe en voldaan met de 15e plek naar Rotterdam vertrokken.

Helaas waren alle teams op dit toernooi een paar tandjes sterker en speelden zij in een hogere klasse, divisie of waren zij van een voetbalschool. Niettemin hebben de meiden, trainers en begeleiders ontzettend genoten en heel veel ervaring opgedaan.