S.V. Ommoord is voor het seizoen 2022/2023 op zoek naar een Hoofd Jeugdopleiding.

De Hoofd Jeugdopleiding is van onschatbare waarde voor S.V. Ommoord. Hij of zij ontwikkelt en bewaakt de rode draad binnen de jeugdopleiding, zorgt voor verbeterde doorstroom naar de senioren én draagt bij aan betere trainers. Met als eindresultaat dat spelers met veel plezier iedere dag weer naar de vereniging komen en beter worden!

Het ontwikkelen van spelers van de jongste jeugd tot en met de laatste stap naar de senioren is een prachtig proces om te volgen. Naast het ontwikkelen van spelers levert de Hoofd Jeugdopleiding ook een belangrijke bijdrage in de ontwikkeling van de trainers/coaches en het ondersteunende kader binnen de vereniging. Dit is de schitterende en veelzijdige context waarbinnen een Hoofd Jeugdopleiding mag werken!

Functieomschrijving en taken Hoofd Jeugdopleiding (HJO) :

Taken en bevoegdheden

• Het uitvoeren, bewaken en mede ontwikkelen van het (technisch) jeugdbeleidsplan.
  • Uitvoeren c.q. coördineren van interne scouting met als doel om iedere speler op het juiste niveau te laten spelen (Speler Ontwikkel Plan).
  • Aanstellen jeugdcoördinatoren in samenspraak met het jeugdbestuur.
  • Aanstellen trainers/coaches in samenspraak met de jeugdcoördinatoren.
  • Het begeleiden, opleiden en binden van de trainers/coaches en jeugdcoördinatoren, inclusief het geven van feedback.
  • Verzorgt de teamindelingen in samenspraak met de jeugdcoördinatoren en trainers volgens de geldende KNVB regels.
  • Bezoekt regelmatig wedstrijden en trainingen.
  • Zorgt voor een uniforme trainingsaanpak passend bij de verschillende leeftijdsgroepen.
  • Het binden van (talentvolle) spelers en stimuleren van de doorstroom van jeugdspelers naar de senioren.
  • Coördineert het trainingsschema voor de jeugd en adviseert rond de te gebruiken materialen.
  • Coördineren techniek training en keeperstraining.
  • Verder ontwikkelen van het meidenvoetbal in samenspraak met het jeugdbestuur.

Communicatie en overleg

• De HJO rapporteert aan het jeugdbestuur en heeft een functionele relatie naar de technische commissie.
  • HJO heeft zitting in de technische commissie (TC).
  • Heeft regelmatig overleg (minimaal 4 keer per seizoen) met alle trainers/coaches/coördinatoren met als doel hen verder te ontwikkelen.
  • Houdt periodiek functionerings- en voortgangsgesprekken met trainers van selectieteams.

Tijdsbesteding

• Van de HJO wordt verwacht dat hij minimaal 2 trainingsavonden (wisselend) per week en op de zaterdagen op de club aanwezig is. Rekening moet worden gehouden met een tijdbeslag van 15-20 uur per week.

Profiel van de kandidaat

• Wil werken met het Technisch Jeugdplan van S.V. Ommoord en wil dit verder ontwikkelen en inhoud geven.
  • Heeft ruime ervaring als trainer/HJO bij de jeugd. Het liefst bij verschillende leeftijdsgroepen.
  • Heeft kennis van de leeftijdsspecifieke kenmerken van de leeftijdsgroepen en weet die te vertalen naar bijpassende trainingS.V.ormen.
  • Is stressbestendig en heeft goede contactuele en organisatorische eigenschappen en communiceert open en direct naar alle relevante doelgroepen en stakeholders.
  • Aantoonbare ervaring met leiding geven (Peoplemanager).
  • Enthousiaste, doortastende en inlevende persoonlijkheid, met oog en begrip voor de aard en omvang van het jeugdvoetbal bij S.V. Ommoord en is een sportief voorbeeld voor trainers en spelers.
  • Heeft een KNVB trainersopleiding.

Interesse om als Hoofd Jeugdopleiding van S.V. Ommoord aan de slag te gaan? Wij ontvangen graag
voor 25 maart 2022 jouw motivatie en CV. Je reactie kun je richten aan onze Technisch Coördinator de heer Han Boelhouwers, via email: info@svommoord.nl. Hij is voor informatie bereikbaar op telefoonnummer: 06-22455353.