In het pinksterweekend, van vrijdag 26 tot en met maandag 29 mei, heeft de JO17-1 van S.V. Ommoord deelgenomen aan een internationaal voetbaltoernooi: de Kempen Trophy in België. Dit internationale toernooi wordt jaarlijks georganiseerd door Euro-Sportring.  (In 2022 namen de JO15-1 en de JO17-2 daaraan deel.)

Vrijdagmiddag zijn we met 16 spelers en een grote groep ouders en begeleiders afgereisd naar ons verblijf op Eurocamps Zilverstrand in Mol, op ongeveer 20 minuten afstand van de voetbalvelden van KFC Esperanza Pelt. De spelers verbleven in drie super-de-luxe verblijven aan een meer, de ouders en begeleiders in verschillende andere verblijven op het park, in een B&B in de buurt of een ander naastgelegen vakantie park.

Op de eerste dag van het toernooi speelden de jongens 3 wedstrijden in de poulefase, waarna de poules voor de finaledag van het toernooi werden bepaald. De eerste wedstrijd was tegen KVV Quick Boys. Na een snelle voorsprong werd het even spannend, maar uiteindelijk kwam de verlossende treffer en wist Ommoord met een 2-0 (Mazhar en Asaff) overwinning de eerste 3 punten van het toernooi binnen te halen. De tweede tegenstander: D.C.S uit Zevenaar, was een team uit de 1e klasse, en geen partij voor het team.  Na de 25 minuten speeltijd stond er 5-0 op het scorebord. Uiteindelijk zou de laatste wedstrijd tegen BWO (6e divisie) beslissend zijn voor de uitslag van de poulefase. Op een matig grasveld eindigde deze wedstrijd in 0-0, waardoor Ommoord net tekort kwam voor de eerste plek.

Desondanks was een tweede plek met 7 punten alsnog genoeg voor de finalepoule op zondag.

Op de tweede dag kwamen de jongens uitgerust op het sportpark aan, aangezien de wedstrijden van de finalepoule pas in de middag gespeeld werden. In deze poule speelde Ommoord 2 wedstrijden, waarna er een laatste wedstrijd gespeeld werd om de eindklassering te bepalen.

Als eerste speelde Ommoord tegen Warnsveldse Boys. Deze wedstijd ging gelijk op, maar na een mooie actie van Journey was het Asaff die de 1-0 binnenschoot, een doelpunt die uiteindelijk zorgde voor de overwinning.

Vervolgens was het tijd voor de tweede en laatste wedstrijd van de finalepoule, tegen 5e divisieteam CSV’28 uit Zwolle. Na een discutabele penalty werd deze wedstrijd helaas verloren met uiteindelijk 2-0. Buiten het veld lieten beide teams hun klasse zien, want er werd een mooie vriendschap gesloten tussen de clubs. De jongens waren natuurlijk wel teleurgesteld vanwege de nederlaag, maar omdat er eerder op de dag werd gewonnen kon de 17-1 voor de laatste keer 100% geven voor een 3e of 4e plek.

De troostfinale werd gespeeld tussen onze 17-1 en deze lichting van het Deense Ry Fodbold. Ondanks dat er in de 25 minuten vrijwel alleen maar op de helft van het Deense team werd gevoetbald, was het Steijn met de belangrijkste tackle van het toernooi die ervoor zorgde dat de wedstrijd na een 0-0 eindstand werd bepaald via penalty’s.

S.V. Ommoord was – in tegenstelling tot Ry Fodbold – bestand tegen de druk en vanwege mooie reddingen van keeper Jazzley en rustig ingeschoten penalty’s van Rohit en Asaff werd Ommoord 3e!

Namens het team bedankt aan alle sponsors en ouders. Dit toernooi is door jullie een enorm succes geworden!