Sluit dit zoekvak.

Beste spelers/ouders/verzorgers/trainers/leiders,

Wie het woord “vereniging” opzoekt in het woordenboek ziet bij de betekenis staan; vrijwillige organisatie met een bestuur aan het hoofd.
Uit het woord vrijwillig is het woord “vrijwilliger” ontstaan.
Dat zijn de mensen die onze club laten draaien en helaas merken wij, net als bij veel andere verenigingen, dat we niet genoeg vrijwilligers hebben om alles soepel te laten verlopen.

Vorig jaar hebben we al een start gemaakt met een nieuw vrijwilligersbeleid. Dit jaar gaan we het nog beter aanpakken, zodat iedereen zijn steentje kan bijdragen. We richten ons vooral op de ondersteuning van onze vaste teams en daarbij is verplicht vrijwilligerswerk een noodzakelijke stap geworden.

In plaats van elke week te vragen wie kan helpen, zullen wij dit seizoen vaste teams indelen voor de ondersteuning. Dit gaat om de hulp in de commissiekamer (o.a. limonade maken) en hulp achter de bar.
Daarnaast gaat het om een vaste groep jeugdspelers die de 8 tegen 8 wedstrijdjes gaan fluiten.
Deze taken kosten je niet meer dan twee uur van je tijd, en door te rouleren ben je niet vaak aan de beurt.
Bij de jeugdteams zou het geweldig zijn als er een ouder is die als ‘teamouder’ deze taken coördineert, eventueel samen met de trainer(s). Mocht je voor een bardienst op zaterdag worden ingedeeld, dan kun je de donderdagavond ervoor tussen 18.00 en 20.00 uur uitleg krijgen, zodat je goed voorbereid bent.

Een vereniging ben je met z’n allen dus tot gauw!

Henco van den Brink