Sluit dit zoekvak.

Trainingsschema seizoen 2024-2025.

Het trainingsschema van het komende seizoen 2024-2025 is gereed. Door de groei van onze vereniging is het nog een flinke puzzel gebleken om de beschikbare trainingsruimte zo goed mogelijk te verdelen en ook te zorgen dat de teams rouleren op ons gras-en kunstgrasveld. Het trainingsschema is tot stand gekomen tijdens verschillende overleggen met het (jeugd)bestuur en de coördinatoren van de onder-, midden- en bovenbouw én de senioren teams.

We hebben er zoveel als mogelijk voor gezorgd dat de trainingsdagen gelijk zijn gebleven na de overstap naar het volgende JO-jaar. Dat is voor vrijwel alle teams gelukt. Een uitzondering hierop betreffen de JO9-teams van het afgelopen seizoen. Omdat deze teams de overstap maken naar de JO11, gaan de trainingsdagen van de maandag/woensdag naar de dinsdag/donderdag. De nieuwe JO13-teams gaan ook trainen op andere dagen, namelijk op de maandag en woensdag.

Op de tijdsblokken voor de jongste jeugd, de JO7 tot JO12 (inclusief de MO11) kwam het in de planning soms zo uit dat er 3 of 4 teams op een half veld moesten trainen. Om dit te voorkomen, zullen deze teams ook om de aantal weken trainen op het grasveldje achter de tribune en in het kooitje. Het grasveldje is daarvoor opgeknapt en zal met regelmaat onderhoud krijgen. Daarnaast zal, voordat het ‘s avonds te donker wordt, het grasveldje en het kooitje worden voorzien van nieuwe ledverlichting. Ook de toegangspoort tussen veld 1 en het kooitje zal gerepareerd worden. Zo kunnen we optimaal gebruik maken van de beschikbare ruimte op ons terrein.

Vanaf maandag 19 augustus gaat dit trainingsschema in. Het trainingsschema zal, inclusief het roulatieschema, opgehangen worden in de materialenruimte, zodat per week makkelijk te zien is waar er wordt getraind. De eerste wedstrijdfase (beker) start op zaterdag 7 september en duurt tot 19 oktober. Na de eerste fase zal het trainingsschema geëvalueerd en daar waar nodig aangepast worden. Er zal dan ook gekeken worden naar de mogelijkheden om het tijdsslot van 17:00 tot 18:00 te gebruiken voor trainingen.

Met sportieve groet,
Het (Jeugd)bestuur S.V. Ommoord.